Nyheder
Læs vores seneste nyheder og se billeder fra vores events.
Læs vores seneste nyheder og se billeder fra vores events.
Tak til publikum, tak til de optrædende og til alle de frivillige hjælpere, som gjorde, at vi fik en uforglemmelig aften, hvor der var underholdning for alle aldersgrupper.
Dejligt vi kunne lave sådan en aften og samtidig gøre foreningen mere synlig. Som arrangør kan vi kun glæde os over denne debut som koncertarrangør.
Børn og Unge i Sorg på Fyn
Bestyrelsen i Børn og Unge i Sorg på Fyn har holdt generalforsamling den 12. april 2016 kl. 19 i Thomas Kingo Kirken, Bülowsvej, 5230 Odense M.
Indkaldelsen sker i henhold til vedtægternes § 4 med mindst 3 ugers varsel ved skriftligt og/eller elektronisk meddelelse til medlemmerne.
Referat af den ordinære generalforsamling:
Dirigenten konstaterede, at generalforsamlingen var rettidigt indkaldt jf. vedtægterne.
Regnskabet blev enstemmigt godkendt.
Budgettet for 2016 blev godkendt af generalforsamlingen.
3 bestyrelsesmedlemmer vælges i ulige år.
2 bestyrelsesmedlemmer vælges i lige år.
På valg er sekretær Ann Roiy Delman og kasserer Leif Frydenlund:
Begge modtager genvalg.
Ann Roiy Delman og Leif Frydenlund genvalgt.
2 suppleanter vælges hvert år.
Conny Troest-Larsen valgt og Kathrine Sørensen er genvalgt.
BDO genvalgt.
Henrik Schroll er tilknyttet foreningen som IT-specialist.
Bestyrelsen trækker også i det kommende års arbejde på de ressourcer, der måtte være interesseret i at bidrage til foreningens formål.
Tak til deltagerne.
På bestyrelsens vegne
Ann Roiy Delman
Referat fra ordinær generalforsamling den 22. april 2014 kl. 19.00 i Thomas Kingos Kirke. (Siden bliver revideret med referat fra generalforsamling 7. april 2015)
Afslutningsvis takkede formanden Thomas Kingos Kirke for lån af lokaler, tak til de der bager til børnene og ikke mindst til alle de der tænker på børnene.
Hjertet i foreningen er at hjælpe børnene. Bo Berg supplerede omkring grupperne. Det har været 2 meget varierende grupper, den sidste bestod af 7 piger i alderen 12 – 15 år. De har arbejdet meget med identitet. Det er et meget berigende arbejde. Anna-Mette G. Petersen spurgte ind til den store donation. Formanden oplyste, at Odense Børnehospitals Fond igen havde doneret 50.000,00 kr.
Inger Bergeon oplyste, at der er en del børn til den næste gruppe. Foreløbig har 3 været til forsamtale og der er 5 samtaler mere. Flere af børnene har ventet længe. Herefter blev beretningen godkendt.
Ad 3. Regnskab og budget. Kassereren Kirsten Jørgensen gennemgik regnskabet, som udviser en egenkapital på 184.630 kr.
Der var spørgsmål til udgiften til afslutning af sorggrupperne. Det viser sig, at revisionen har lagt udgifter til udflugter under denne post. Der var ligeledes spørgsmål til posten skyldige omkostninger. Revisionen bedes tilføje udflugter til posten afslutning sorggrupper samt specificere skyldige omkostninger. Regnskabet blev herefter godkendt. Kirsten Jørgensen gennemgik herefter forslag til budget for 2014. Udgangspunktet for budgettet er, at vi gennemfører 2 grupper om året. Vi har økonomi til i år, men skal vi have efterårsgruppen gjort færdig i 2015, skal vi have tilført yderligere økonomi. Bo Berg gjorde opmærksom på, at udgiften til visitation af familierne var sat for lavt. Der er ofte flere til visitationssamtaler end de børn der kommer i grupperne. Antallet skal derfor ændres fra 16 til 20, hvilket betyder en merudgift på 4.800,00 kr. Budgettet bliver ændret. Dirigenten konstaterede, at såfremt der ikke tilføres yderligere økonomi, er formuen opbrugt ved årets udgang. Budgettet godkendt med den anførte ændring.
Ad 4. Indkomne forslag.
Der var ikke indkommet forslag.
Ad 5. Fastsættelse af kontingent.
På baggrund af drøftelsen på sidste års generalforsamling, har bestyrelsen løbende drøftet størrelsen på kontingentet, uden at komme til nogen løsning. Conny lagde derfor op til generalforsamlingen at tage en drøftelse heraf. Pt. udgør kontingentet 300,00 kr. for enkelt medlemmer. Den efterfølgende debat viste, at der var både for og imod at nedsætte kontingentet. Tilhængerne af en nedsættelse, tror på, at vi kan få flere medlemmer, hvis kontingentet f.eks. er på 100,00 kr. Efter en længere debat, blev der fremsat et konkret forslag om nedsættelse til 100,00 kr. For forslaget stemte 7 og 2 stemte imod.
Kontingentet er herefter 100,00 kr. for enkelt medlemmer og uændret for menighedsråd m.fl.
Ad 6. Valg af bestyrelse. Kirsten Ploug Jørgensen og Birgit Petersen genopstiller ikke. Ann Roy Delman blev valgt til bestyrelsen. Det lykkes ikke at få valgt et bestyrelsesmedlem mere, hvorfor bestyrelsen består af 4 medlemmer frem til næste generalforsamling. Der skulle ligeledes vælges 2 bestyrelsessuppleanter. På valg var Ann Roy Delman og Ingerer Bergeon. Ann er indtrådt i bestyrelsen og Generalforsamlingen godkendte at Inger Bergeon kun er suppleant for Lene Bischoff-Mikkelsen. Der mangler derfor en suppleant til den øvrige bestyrelse. Der var ingen forslag til suppleant, hvorfor denne ligeledes er vakant frem til næste generalforsamling. Dirigenten påpegede, at det er vigtigt, at bestyrelsen får løst bemandingsproblemet inden næste generalforsamling.
Ad 7. Valg af statsautoriseret revisor.
BDO blev genvalgt.
Ad 8. Eventuelt.
Bo Berg spurgte om, hvad vi som medlem får for pengene. Han tilbød på gruppeledernes vegne f.eks. én gang om året at fortælle medlemmerne om deres arbejde med børnene, ligesom de tilbyder at komme ud til foreninger mv., evt. honorar doneres til foreningen. Herudover var der en drøftelse af den kommende folder. Dirigenten afsluttede generalforsamlingen kl. 20.45. Formanden takkede dirigenten, de fremmødte og de afgående bestyrelsesmedlemmer.
Den 23. april 2014
Birgit Petersen
Referat fra ekstraordinær generalforsamling i Børn, Unge og Sorg på Fyn, afholdt d. 21. august 2014 i Th. Kingos Kirke
Valg af dirigent
Formanden bød velkommen og konstaterede et talstærkt fremmøde.
Ad pkt. 1
Jørgen Kristensen valgt som dirigent. Ann valgt som referent.
Ad pkt. 2
Formanden motiverede den ekstraordinære generalforsamling. Hun præsenterede Leif og Anne.
Leif Frydenlund præsenterede sig selv. 74 år. Senest arbejdet som regnskabschef på OUH.
Enstemmigt valgt.
Ad pkt. 3
Anne præsenterede sig selv. 54 år. Arbejder i Odense Kommune – i Ældre- og Handicapforvaltningen.
Enstemmigt valgt.
Ad pkt. 4
Muligheden for deltagelse i ad hoc grupper.
1) Hvordan får vi børn? (Lene og Ann)
2) PR-gruppen (Birgit og Marianne)
3) Finansiering – alternativer til den nuværende indtægter (Conny, Kurt og Leif)
Henrik (Mariannes mand) samt Birgit har meldt sig til forefaldende arbejde.
Overvejelser omkring hvordan får vi børn?
Hjemmeplejen – kan være inde i forløb op til dødsfaldet.
Hospice – har de kendskab til tilbudet?
Odense Kommune har en afdeling omkring tidlig indsats – de skal da også kende os.
Der linkes til os fra Kræftens Bekæmpelse, Børn, Unge og Sorg samt Folkekirkens hjemmesider.
Enighed om at det også er de professionelle rundt om børnene (sundhedsplejersker og lærere (skoleledere)) der skal kende os.
De sociale medier. Hvordan bruger vi dem?
Inger gav en status fra den aktuelle gruppe. Der er seks børn i alderen 9-12.
Datoer for bestyrelsesmøder i det kommende år. Der er husly til os i Th. Kingos Kirke.
11. september 15-16.30
2. oktober 15-16.30
27. november 15.16.30 referent Ann Delman.
Bestyrelsen konstituerede sig på bestyrelsesmødet d. 11. september.
This site uses cookies. By continuing to browse the site, you are agreeing to our use of cookies.
OKLearn moreWe may request cookies to be set on your device. We use cookies to let us know when you visit our websites, how you interact with us, to enrich your user experience, and to customize your relationship with our website.
Click on the different category headings to find out more. You can also change some of your preferences. Note that blocking some types of cookies may impact your experience on our websites and the services we are able to offer.
These cookies are strictly necessary to provide you with services available through our website and to use some of its features.
Because these cookies are strictly necessary to deliver the website, you cannot refuse them without impacting how our site functions. You can block or delete them by changing your browser settings and force blocking all cookies on this website.
These cookies collect information that is used either in aggregate form to help us understand how our website is being used or how effective our marketing campaigns are, or to help us customize our website and application for you in order to enhance your experience.
If you do not want that we track your visist to our site you can disable tracking in your browser here:
We also use different external services like Google Webfonts, Google Maps and external Video providers. Since these providers may collect personal data like your IP address we allow you to block them here. Please be aware that this might heavily reduce the functionality and appearance of our site. Changes will take effect once you reload the page.
Google Webfont Settings:
Google Map Settings:
Vimeo and Youtube video embeds:
You can read about our cookies and privacy settings in detail on our Privacy Policy Page.
Persondataforordning